ارسال سریع + بیمه پستی تمام آثار
- تاریخ نشر : مرداد ۴, ۱۴۰۱
- نویسنده : گروه هنری آسو
بدون شک تا به حال دیده یا شنیده اید که برخی از محصولات پستی آسیب دیده یا بسیار دیر به دست افراد می رسد. خدمات جواهرات آسو با ارسال پست پیشتاز، بیمه پستی تمامی محصولات و بدون نقص رسیدن محصول به دست شما را تضمین می کند تا با خیالی آسوده لذت خرید از جواهرات آسو را تجربه کنید.
بیمه پستی چیست؟
جالب است بدانید روزانه بیش از 400 میلیون بسته پستی در سراسر کشور حمل و نقل می شود و همواره بخشی از بسته های پستی با مشکلاتی که هنگام حمل و نقل به وجود می آید به دست مشتری می رسد. به همین علت شرکت های پستی اعم از دولتی با خصوصی دست به راه حلی زدند تا جلوی این مشکل را بگیرند و محافظت بیشتری از محصولات هنگام حمل و نقل کالا ها بکنند. این راه حل در حقیقت همان بیمه پستی است. البته که هزینه بیمه محصولات با توجه به ارزش محصولات انجام می شود اما با این حال آسو تمامی محصولات خود را بیمه میکند تا از رسیدن آثار خود به مشتریان هنر دوست اطمینان حاصل کند.
بیمه پستی شامل چه محصولاتی میشود؟
مرسولات پست پیشتاز، امانات بسته های کوچک، سرویس های سفارشی حاوی وجوه نقد، اشیای قیمتی و هنری، اشیای عتیقه، اوراق و اسناد بهاداری که مشتری ارزش آن را معین نموده است شامل بیمه می شوند.
بیمه پرداخت شده شامل دو تعهد :
- تعهد غرامت اجباری یا عمومی
- تعهد غرامت باارزش اظهار شده از مشتریان
دریافت میشود و پرداخت غرامت شامل 4 مورد آسیب دیدگی، دست خوردگی، مفقودی و تاخیر در تحویل است.
نحوه پیگیری بیمه پستی
اولین و بهترین راهکار برای پیگیری بیمه های پستی در صورت اتفاق افتادن مواردی که ذکر شده استفاده از شماره رهگیری پست است که به شماره تماس شما پیامک می شود.( البته از طرف آسو نیز زمان ارسال کالا مشخصات فوق برای شما ارسال می شود)
این کد 24 رقمی بوده و در سایت(( سایت رهگیری مرسولات پستی.)) قابل پیگیری است. در صورتی که اطلاعات به دست آمده حاکی مفقود شدن بسته باشد بسته تحویل داده شده به شما آسیب دیده باشد، باید به اداره پست مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.
پیگیری بیمه پستی انواع شرکت های داخلی
این بخش از این جهت مفید است که شاید بخواهید خودتان محصولی را ارسال کنید و از شرایط پیگیری بیمه پستی محصول خود اطلاعاتی داشته باشید. ما پیگیری بیمه پستی انواع شرکت ها را برای شما جمع آوری کرده ایم تا با صرف کمتر وقت به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.
پیگیری بیمه پستی تیپاکس
تیپاکس یکی دیگر از شرکتهایی است که کار حملونقل مرسولات پستی را انجام میدهد. برای پیگیری بیمه پستی مرسولات این شرکت هم راهکار دیگری وجود دارد. با کد رهگیری 15 تا 20 رقمی که در اختیار شماست، میتوانید در سایت تیپاکس، موقعیت مرسولات را بررسی کنید. اما چنانچه با مشکل مفقودی مرسوله خود مواجه هستید، بهترین راهکار تماس تلفنی با پشتیبانی تیپاکس است.

پیگیری بیمه پستی آرامکس (PDE)
آرامکس یکی از شرکتهای پستی ایران است که در حوزه بینالمللی خدمات گستردهای ارائه میدهد. این شرکت به مشتریان خود توضیحات کاملی درباره مرسولاتی که امکان ارسال و بیمهشدن را دارند، ارائه میدهد. درباره ضوابط بیمه هم مفاد خود را شرح داده است. مشتریان با پرداخت 3 درصد ارزش کالا و هزینه حمل کالا، مرسوله خود را بیمه میکنند. در صورتی که مرسولات خسارت دیده یا مفقود شده باشند، مشتریان میتوانند پیگیری کرده و با پوشش بیمه با فرانشیز 20 درصد، نسبت به دریافت غرامت اقدام نمایند.

پیگیری بیمه پستی کاراپست
یکی از بهترین شرکتهای پستی که در زمینه پست داخلی و خارجی فعالیت دارد، کاراپست است. این شرکت هم به منظور کسب رضایت مشتریان از خدمات بیمه پستی استفاده میکند. شما در صفحه رهگیری میتوانید مرسولات پستی را پیگیری کنید. اما در صورتی که بسته پستی شما آسیب دیده یا مفقود شده است، باید در صفحه شکایت، درخواست خود برای پیگیری بیمه پستی را به ثبت برسانید تا مسئولین پیگیری کرده و غرامت مرسولات را پرداخت نمایند.

پیگیری بیمه پستی شرکت صدر (COD)
صدر یکی از معتبرترین ارائهدهندگان خدمات پستی برای فروشگاههای اینترنتی محسوب میشود که به خاطر همکاری مستقیم با اداره پست ترافیک زیادی دارد. همین موضوع باعث شده که امکان اعمال تخفیف 20 درصدی روی هزینههای ارسال را فراهم آورد. اما سؤال اینجاست که پیگیری بیمه پستی این شرکت چگونه است؟ در پاسخ باید بگوییم که مشتریان میتوانند در صورت دریافت نکردن مرسولات خود با صدر مکاتبه داشته و درخواست خود را ثبت کنند. در صورت تأیید درخواست، غرامت با توجه به ارزش مرسوله پرداخت خواهد شد.
پیگیری بیمه پستی یارباکس
یارباکس یک کسبوکاری است که در حوزه حملونقل مرسولات پستی، خدماتی به مشتریان ارائه میدهد. مشتریان میتوانند مرسولات و شرایط بیمه آنها را به صورت آنلاین پیگیری کنند. پشتیبان سایت پاسخگوی مشتریانی است که بهموقع بسته پستی خود را تحویل نگرفتهاند. در صورت تأیید درخواست مشتریان، غرامت مرسولات پرداخت خواهد شد.

پیگیری بیمه پستی الوپیک
یکی از شرکتهایی که کار جابجایی مرسولات مختلف برعهده دارد، الوپیک است. این شرکت قوانین جامعی برای رانندگان وانت، کامیون و موتور خود دارد. اما این بدین معنا نیست که مشتریان نیازی به رعایت اصول و ضوابط نیستند. برای مثال برای بیمه مرسولات پستی، اعلام داشته که «مرسولاتی یا ارزش حداکثر 8 میلیون ریال با بیمه عادی ارسال میشوند. اما مرسولاتی که بیش از این مبلغ ارزش دارند، به شیوه دیگری محاسبه میشوند. در صورتی که مشتری فاکتور مرسولات را ارسال کند، پیش از تحویل به اداره پست، بیمه میشوند.

سخن پایانی
سعی داشتیم تا در این مطلب علاوه بر اطمینان خاطر دادن به مشتریان عزیز بابت مرسولات پستی، اطلاعاتی مفید راجع به پست، بیمه پستی، پیگیری بیمه پستی و خدمات بیمه انواع شرکت های پستی مطرح در ایران، خدمت شما ارائه دهیم تا برای ارسال محصولات پستی خود با مشکلی مواجه نشوید.